William Grant Still (d. 11 Mayıs 1895, Woodville, Mississippi Ö. 3 Aralık 1978, Los Angeles, ABD), ABD’1i besteci ve orkestra şefi. ABD’de profesyonel bir senfoni orkestrasını yöneten ilk Siyah şeftir. Çok sayıda opera, bale, senfoni ve başka yapıtlar bestelemiş olmakla birlikte, en çok Afro-American Symphony’si (1931; AfroAmerikan Senfonisi) ile tanınır.
Little Rock’ta (Arkansas) annesi ve büyükannesi tarafından yetiştirildi. Wilberforce Universitesi’nde (Ohio) tıp öğrenimi gördükten sonra müziğe yöneldi. Ilk kompozisyon eğitimini Oberlin’deki (Ohio) Oberlin Konservatuvarı’nda aldı. Ardından Boston’daki New England Müzik Konservatuvarı’nda muhafazakar George W. Chadwick’ten ve en radikal avant-garde döneminde bulunan Edgard Varese’den kompozisyon dersleri aldı. 1920’lerde dans orkestrası yöneticisi Paul Whiteman’ın ve blues bestecisi W.c. Handy’rıin aranjmancısı olarak çalıştı. 1939’da evlenerek Los Angeles’a yerleşti.
Still’in ilk orkestra yapıtları arasında Darker America (1924; Koyu Renkli Amerika) ve oda orkestrası için From the Black Beit (1926; Kara Kuşak’tan) vardır. ABD’deki Siyahların durumuna ilişkin duyguları birçok yapıtında, özellikle de Afro-American Symphony’sinde, Afrika’da geçen ve Afrika müziğiyle ilgili kapsamlı bir araştırmadan sonra bestelediği Sahdji (1930) ile Lenox Avenue (1937; Lenox Caddesi) balelerinde ve librettosunu Langston Hughes’un yazdığı, 1949’da sahnelenen The Troubled Island (1938; Belalı Ada) ile 1963 ve 1977’de sahnelenen Highway No. 1, USA (1 No’lu Karayolu, ABD) adlı operalarında yansır. 1930’ların ortalarından sonraki bestelerinde caz orkestrasının büyük etkisi görülür. Still, ezgilerini hemen hiç kullanmamakla birlikte, Siyah müzik üslubunun öğelerinden önemli ölçüde yararlanmıştır. Yaygın biçimde beğenilen çalışmalarında yalın, ciddi ve profesyonellik düzeyi yüksek bir armoni yapısı ve orkestrasyon kullanmıştır.